Workshop – a modern információsztráda

“Workshopra megyek!” – Hová mész vásárolni??????

Hirdetésekben látjuk ezt a jól hangzó szót, a multicégeknél napi ujjgyakorlat. De miről is szól?

 

 

A rendezvény keretein belül nem az ismeretátadáson van a hangsúly, inkább a résztvevőket abban segítjük, hogy tapasztalataikat, gondolataikat meg tudják osztani, és esetlegesen új megoldásokat tudjanak kidolgozni kihívást jelentő helyzetekre.

Egy jól szervezett és vezetett workshopon szinte mindenkit “elkap a gépszíj”, csakúgy cikáznak az ötletek, jönnek a megoldási javaslatok. Egyben ez azt is jelenti, hogy a workshop az a rendezvény, ahol az átlagnál sokkal több post-it cetli fogy.

Időtartama néhány órától akár több napig is terjedhet.

Létszámában pedig nem ritka az akár 100 fős workshop sem.

 

Milyen esetekben érdemes workshopot szervezni vagy ilyen rendezvényen részt venni:

  • ha több résztvevővel szeretnénk valamilyen újdonságot kidolgozni
  • ha egyénként nyitottak vagyunk mások gondolataira egy adott témakörben, nem félünk megszólalni akár egy csapat idegen ember előtt
  • ha szeretnénk bevonódni megoldásokba valamilyen eredmény érdekében
  • hiszünk abban, hogy a szinergiahatás miatt 1+1 akár 3 is lehet

Milyen esetekben nem ajánljuk:

  • ha valaki egyénileg zárkózott személyiség, nem nyilvánul meg szívesen nagyobb társaságban
  • ha egy olyan csapattal kezdünk el dolgozni, ahol más, számukra fontos és hangsúlyos problémákkal küzdenek

A workshop témakörei nagyon változatosak lehetnek, csak a fantázia szab határt!

A workshop moderátorát érdemes körültekintően kiválasztani és az előkészítésbe energiát fektetni! 

Segíthetek?

Még szintén kedvelheted