“Workshopra megyek!” – Hová mész vásárolni??????
Hirdetésekben látjuk ezt a jól hangzó szót, a multicégeknél napi ujjgyakorlat. De miről is szól?
A rendezvény keretein belül nem az ismeretátadáson van a hangsúly, inkább a résztvevőket abban segítjük, hogy tapasztalataikat, gondolataikat meg tudják osztani, és esetlegesen új megoldásokat tudjanak kidolgozni kihívást jelentő helyzetekre.
Egy jól szervezett és vezetett workshopon szinte mindenkit “elkap a gépszíj”, csakúgy cikáznak az ötletek, jönnek a megoldási javaslatok. Egyben ez azt is jelenti, hogy a workshop az a rendezvény, ahol az átlagnál sokkal több post-it cetli fogy.
Időtartama néhány órától akár több napig is terjedhet.
Létszámában pedig nem ritka az akár 100 fős workshop sem.
Milyen esetekben érdemes workshopot szervezni vagy ilyen rendezvényen részt venni:
- ha több résztvevővel szeretnénk valamilyen újdonságot kidolgozni
- ha egyénként nyitottak vagyunk mások gondolataira egy adott témakörben, nem félünk megszólalni akár egy csapat idegen ember előtt
- ha szeretnénk bevonódni megoldásokba valamilyen eredmény érdekében
- hiszünk abban, hogy a szinergiahatás miatt 1+1 akár 3 is lehet
Milyen esetekben nem ajánljuk:
- ha valaki egyénileg zárkózott személyiség, nem nyilvánul meg szívesen nagyobb társaságban
- ha egy olyan csapattal kezdünk el dolgozni, ahol más, számukra fontos és hangsúlyos problémákkal küzdenek
A workshop témakörei nagyon változatosak lehetnek, csak a fantázia szab határt!
A workshop moderátorát érdemes körültekintően kiválasztani és az előkészítésbe energiát fektetni!
Segíthetek?